Gyros tortillában


Verus hetente jelentkezik gasztrotúrás bejegyzésekkel, amiben szép számmal szerepelnek Gyros-os helyek. Régebben mindenki Hamburgerest nyitott, az volt a menő, utána pizza, most pedig boldog boldogtalan Gyrost árul. Emiatt nehéz is minőségi, finom és pénztárcához passzoló kombinációt találni.

Ezért én itthon nagyon sokszor készítek, legtöbbet tál formájában, de mivel sok dolgot száműztem bő egy hónapja az étrendemből (közte a sültkrumplit is) eszembe jutott, hogy az egyik nagy, de ritkán fogyasztott kedvencemmel tálalom most a gyrost.

Ez nem más, mint a tortilla. Debrecenben egy helyen kóstoltam eddig tortillás változatot ez pedig a Royal Gyros. Finomnak finom volt, csak sajnos drágább mint a pitás változat. Budapesten az Astoriánál van isteni (számomra a kedvenc összetevőkből álló) tortillás gyros, ami az hiszem, ugyan olyan árban van, mint a pita és még van diákkedvezmény is, így 550 ft.

Tehát nekiálltam felkutatni valami jó kis receptet ez ügyben. Találtam is a NO SALTY nevű gasztro gyűjteményben egyet. A hozzászólások alapján kipróbált, mindenki csak dicsérte, így hát ma este én is elkészítettem. Nagyon egyszerű, nem nagyon macerás, bár a nyújtása elég nehézkes, kell az izomerő. Fél adagot csináltam, mert ki akartam próbálni, de legközelebb már biztos a receptben leírt mennyiséget fogom elkészíteni.

Összepakoltam az itthon fellelt zöldségekkel, pirított csirkemellel és friss oregánós öntetemmel. A megmaradt lapokat le is fagyaszthatjuk, illetve 1-2 nap alatt, amikor már keménnyé szárad összetörve tortillás chipsként is jól funkcionál valami különleges mexikói szószba mártogatva.


0 megjegyzés: